Concealer

Foundations används för att jämna ut hudtonen; inte för att täcka. Om man vill dölja blemmor, ringar under ögonon eller mörka partier i ansiktet är bästa sättet en bra concealer. Dessa finns i olika färger och nyanser.

Mintgrön concealer: En mintfärgad concealer neutraliserar rött. Röda blemmor, näsvingar, mungipor, finnar osv.


Gul concealer: Motsats till lila är gult. Därför använder man en gultonad concealer när man vill dölja lilaaktiga ringar under ögonen.

Lavenderfärgad concealer: Lavender ljusar upp och kan därför användas på t ex näsryggen för att skapa ett smalare intryck av näsan, i den lilla bågen över läppen eller där som ögat möter näsan. Ljusar man upp dessa områden kan det ge ett litet fräschare och piggare intryck.

Applicering: Concealer appliceras bäst med en särskild concealerborste eller med fingrarna. Prova vad som passar dig. Tänk på att smudga concealern så det ser naturligt och jämt ut.



Färgmotsatser

Kommentarer
Postat av: an

¨kommer någon fortsättning på denna bloggA? :):)

2009-01-13 @ 22:22:32
URL: http://nittioniograman.blogg.se/
Postat av: Kinga

Hej! jag ser att du driver en blogg om skönhet och jag har illustrerat en sminkguide i min blogg, och jag undrar om du har en minut så du kan kolla in den o säga vad du tycker...

Den finns i kategorin Make up & hudvård...



Är det något du skulle kunna använda?

Är sådana guider bra för dem som inte är proffs på sminkning?



jag behöver lite feedback, för o se om de e lönt att jag fortsätter med sådana guider!



Kramar Kinga

2009-01-25 @ 00:10:42
URL: http://kingadukaj.blogg.se/
Postat av: merlyn

hmm...wierd.. jag fick höra att gult var den som skulle ta bort rött :/ sägs olika tydligen.. kram

2009-02-11 @ 15:16:23
URL: http://www.metrobloggen.se/merlyn
Postat av: Sandra

Vilken kul och trevlig blogg du har. Har lagt till dig på bloglovin. Ska bli spännande att följa och se vad hur hittar på framöver.

Ha en strålande dag så länge!

2009-03-16 @ 15:39:34
URL: http://munkakvarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0